Feest

5 april 2017 - Gordons Bay, Zuid-Afrika

Er is er een jarig hoera hoera, dat kun je wel zien, dat is René!!! Vandaag vieren we de verjaardag van René. Natuurlijk reden voor feest. Wat velen niet wisten is dat we dubbel feest vieren. René en ik hebben in (bijna) alle geheim geregeld om in Zuid Afrika op ons eigen strandje te gaan trouwen. Alles hebben we kunnen regelen vanuit Nederland en eigenlijk is alles klaar voor onze mooie dag.
We beginnen de dag rustig aan met opstaan en een lekker ontbijtje. René moet daarna nog wel aan zijn huiswerk want het is hier in Zuid Afrika gebruikelijk om geloften naar elkaar uit te spreken. De beste voorbereiding is die van het laatste moment, net als bij de veteranen van voetbal dus ik vertrouw erop dat het goed komt.
Dan hebben we nog een tweede uitdaging voor vandaag en dat is shoppen om een broek voor mijn vader te scoren. Zijn nette broek heeft hij namelijk onderweg ergens laten hangen....dat kan er ook maar een gebeuren. We hebben een mega shopping mall op niet te ver zitten dus we gaan daar een kijkje nemen. Kunnen we op de terugweg meteen het trouwboeket ophalen en de braai van vanavond inslaan.
Voordat we weggaan komt de eigenaresse nog even aan met een grote bos bloemen en een fles bubbels. Zo vriendelijk! Iedereen komt al echt in de stemming.
De shopping mall is echt reusachtig! Niet te bevatten hoeveel winkels hier te vinden zijn. Gelukkig is winkel 1 al direct bingo voor de broek, makkie! Dan nog even een broodje eten, boodschappen doen en op weg naar de bloemenwinkel waar een prachtig boeket voor ons klaar ligt. Foto's van onze ideeën opsturen heeft in ieder geval gewerkt.

Keurig op tijd zijn we weer terug van onze shopping.
Over anderhalfuur verwachten we de ambtenaar van de burgerlijke stand en de fotograaf. Die laatste is er echter al veel vroeger om voor de zekerheid de verkeersdrukte voor te zijn. We moeten nog beginnen met omkleden zelfs. Kan best nog een praatje vanaf om een beetje kennis te maken.

Dan gaan we ons echt klaar maken. Geen gedoe met een kaper en visagist. Ik ben zoals ik ben en geen opsmuk verder. Wel een prachtige trouwjurk. Iemand zal wel even moeten helpen om deze dicht te ritsen. Gelukkig handen genoeg.

Inmiddels is het weer wel helemaal omgeslagen. Trouwen met de voeten in het zand gaat het naar alle waarschijnlijkheid niet worden. Het regent en de lucht ziet er nog even niet lichter uit. We besluiten om de ceremonie in ieder geval binnen te doen bij de grote glazen pui zodat we wel het idee van strand hebben.
De fotograaf vindt de slaapkamer zo prachtig dat ze ook daar wat foto's wil nemen. De inrichting past inderdaad prima bij een bruidsreportage. Als het weer na de ceremonie nog steeds slecht is, is ze zelfs bereid om morgen terug te komen en dan alsnog foto's buiten te maken. Gooit onze plannen wel wat in de war maar die zetten we graag op zij.

Ook de ambtenaar is gearriveerd en komt even fysiek kennismaken en de ceremonie doorspreken. Dan is het zover. .....tenminste....bijna......René blijkt nog niet helemaal klaar te zijn....
Als iedereen klaar staat, kan het officiële gedeelte beginnen.
Samen met mijn vader kom ik de trap af waar René al met smart staat te wachten. Betovert door wat hij van de trap ziet komen, neemt hij mijn arm over van mijn vader en samen sluiten we ons aan bij Johan, onze trouwambtenaar. De ceremonie wordt gesproken in slowmotion Afrikaans zodat we het goed kunnen volgen. Na wat mooie verhalen en anekdotes, volgt het officiële deel waarin we uitspreken dat we met elkaar willen trouwen. Dit bekrachtigen we beide met het uitspreken van ons zelfgeschreven geloften. Het grappige is dat we beide hetzelfde verhaal blijken te hebben opgeschreven zonder dat we dat van elkaar wisten! Ook dat moet gewoon zo zijn. De geloften bezegelen we met het uitwisselen van de ringen. We hebben een heel mooi houten doosje laten maken waar onze namen in gekerfd staat tezamen met de datum van vandaag.

Voordat we daadwerkelijk tot mam en vrouw worden verklaard, neen zowel mijn vader als mijn zus het woord en spreken ons mooie en lieve woorden toe. En dan is het echt zo ver: Eindelijk mag er gezoend worden!
Na alle felicitaties in ontvangst genomen te hebben.en te hebben geproost, kunnen we toch foto's nemen. De zon is een klein beetje gaan schijnen! Het zal geen sunset shoot worden maar laten we blij zijn dat het droog is. We beginnen met de familiefoto's. Daarna volgen nog wat mooie momenten van ons samen. We hebben er zowaar lol in en de fotograaf is echt een heel leuk gezellig mens.

Als iedereen is vetrokken, praten we nog wat na en nemen nog een glaasje bubbels. De braai gaat in de fik en zo hebben we met elkaar een heerlijke avond en genieten we na van eze prachtige sprookjesachtige dag.

1. Marian Cappendijk:
    5 april 2017
    Wat een romantiek. Heeeeel veel geluk samen
  2. Jeltje postma:
    Veel fijne jaren
  3. Tonny Lundahl:
    5 april 2017
    Hé lieve vriendjes, van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk.
    Wat een prachtig stel. En wat een omgeving zeg. Wij wensen
    jullie nog heeeeeel veel humor, geluk en liefde met elkaar.
    Die borrel komen we wel halen als jullie weer terug zijn.
    Voor nu vooral genieten en een hele dikke kus van ons.
    Gr. Ron en Ton. xxxx
  4. Koosveltmeijer:
    5 april 2017
    Marloes en René van harte met jullie trouwen jullie nu door het leven als mevrouw en meneer broertjes .
    Heel veel geluk samen.
  5. Paul Willemse:
    5 april 2017
    van harte namens de hele clan hier. We nemen hier bubbels en Bossche Bollen....
  6. Kees:
    Van hartelijk gefeliciteerd
    Heel veel mooie gezonde liefdevolle jaren samen
  7. Jeannette:
    5 april 2017
    Dubbele felicitaties en wat zie je er mooi uit
    Heel veel geluk en liefde toegewenst Wij proosten op jullie
  8. Jan:
    5 april 2017
    Geweldig, mevrouw en mijnheer Broertjes-Smit of is het nu Smit-Broertjes? Ach, wat maakt het uit. Jullie zien er prachtig uit en heel veel geluk!
  9. Maarten Zegstroo:
    5 april 2017
    Prachtig om te lezen Marloes. Jullie zien er prachtig uit op de foto. En gelukkig, maar dat wist ik al een beetje.
    Geniet van elkaar.
  10. Erica amc:
    6 april 2017
    Gefeliciteerd samen en Rene ook nog met je verjaardag
  11. Hans vd groep:
    Rene &Marloes
    Van harte en vele mooie jaren samen .
    Fam.vd groep
  12. Miriam Koopman:
    Lief bruidspaar!
    Jullie zien er schitterend uit!❤️
    Wij wensen jullie veel geluk en een prachtig leven samen!
    Kus Miriam
  13. Mieke Starink:
    6 april 2017
    Van harte gefeliciteerd en heel erg veel geluk samen!!!
  14. Claudia:
    6 april 2017
    Heel veel Geluk En vooral Liefde gewenst samen!!! Jullie straalden en zien er prachtig uit!! Geniet nog maar lekker. X
  15. Dick en carla:
    6 april 2017
    Hallo samen. Wat een feest, en wat een romatisch verhaal. Heel veel geluk samen toegewenst. Dat jullie nog maar heel lang mogen genieten van elkaar.
    Groetjes en nog veel plezier daar in zuid afrika. DIck en Carla.
  16. Netty Van Mierlo:
    6 april 2017
    Lieverds, eindelijk de grootte dag is aan gebroken, wij ( De van Mierlo clan ) wensen jullie alle geluk van de Wereld, geluk, gezondheid en veel gezelligheid toegewenst, geniet van jullie verdere honeymoon, en kom veilig weer terug op Nederlandse bodem xxx groeten en enjoy !!!!
  17. Georgette en Sybren:
    6 april 2017
    Gefeliciteerd met jullie huwelijk en heel veel geluk
  18. KORA:
    6 april 2017
    Heel hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijk heel veel geluk gewenst .xx
  19. Sandra en Noor:
    6 april 2017
    Van harte gefeliciteerd. Veel geluk samen.
  20. Jantine Kloppenburg:
    7 april 2017
    Marloes & René,
    Gefeliciteerd, wat een romantische verrassing! Veel geluk samen.
  21. Dinie Otten:
    27 april 2017
    Dag Marloes en Rene, (een beetje laat) maar niet minder gemeent willen wij jullie nog feliciteren met jullie huwelijk. Wij wensen jullie heel veel geluk samen. Wij kregen gisteren het adres van je moeder om zo het reisverslag te kunnen lezen en zien.Hartelijke groeten , Jan en Dinie Otten .
  22. Marloes:
    30 april 2017
    Hartelijk dank, ook voor de eerdere felicitaties die we hebben ontvangen!