Tafelberg & Kirstenbosch National Botanical Gardens

4 april 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Een nieuwe dag, een nieuwe trip. We hebben de Tafelberg op de planning staan gecombineerd met Kirstenbosch Botanical National Garden. Spelbreker is het weer, we starten de dag namelijk met regen. Dat gaat het uitzicht niet ten goede komen vanaf de Tafelberg, zeker niet als de top volledig in de wolken ligt.
We besluiten om wel die kant op te rijden en dan vlak voor Kaapstad te beslissen wat we eerst doen en wat daarna.
Hoewel het droog is bij vertrek, worden we onderweg nog een paar keer getrakteerd op een bui. Het is ook nog best druk op de weg terwijl je toch zou zeggen dat de spits wel voorbij is om half 10. Blijkbaar dus niet. Vlak voor Kaapstad is het wel droog maar de wolken hangen nog steeds behoorlijk laag. Dat wordt eerst een bezoek brengen aan de botanische tuinen.
Daar aangekomen is het lekker rustig. Het blijkt een flink park te zijn met diverse paden langs verschillende plantsoorten. Hetzelfde geldt als voor de Garden route: dit is vast nog mooier als het voorjaar is en alles in bloei staat. Nu is vooral de verscheidenheid aan groen in combinatie met de nattigheid dat het extra groen doet lijken, hetgeen wat het mooi maakt. Het is echt geniet. Er komen helaas steeds meer mensen in het park, uit hun hol gekropen nu het droog is, en ook is de Zonnebloem met een tourtje gearriveerd. Heel irritant!

Nadat we alle paden bewandeld hebben, verlaten we het park en vertrekken in de richting van de Tafelberg. We rijden dwars door het oude centrum van Kaapstad. Leuke route wat ons beeld geeft van de drukte en gezelligheid van de stad.
We zien in ieder geval de top waar de kabelbaan stopt dus waarschijnlijk hebben we qua uitzicht mazzel. En inderdaad! Zelfs dubbel mazzel! Het is en niet druk en het uitzicht in fenomenaal. We worden er stil van, wat geweldig is dit! Je kunt er geen genoeg van krijgen. Het voorproefje kregen we al in de kabelbaan. Deze draait tijdens het omhoog gaan in het rond zodat je uitzicht aan alle kanten hebt. Op de top van de berg kun je helemaal rond lopen wat een panoramisch beeld van heel Kaapstad geeft. Je weet werkelijk niet waar je kijken moet zoveel is er te zien. Om de berg heen zie je flarden van wolken voorbij komen. Een enkele keer zijn we volledig in de mist gehuld en is het direct veel frisser. Ik kan me voorstellen dat het hier behoorlijk kan spoken op de top.

Voor de grootste drukte, dalen we met de kabelbaan weer naar beneden. We kiezen een alternatieve route naar huis. Een route die langs de kust van Kaapstad gaat en een deel van het Waterfront meepakt. Ook komen we langs het grote voetbalstadion van het WK voetbal. We zijn net voor de echte spits gelukkig hoewel het nu al niet helemaal vloeiend doorrijdt. Er is genoeg te zien om ons heen dus niet heel erg. Buiten Kaapstad rijden we wederom de bewolking in. Jammer voor degenen die dachten straks nog heel even van de zon te kunnen genieten. Ach, een wijntje met uitzicht op zee smaakt zonder zon ook goed. We hebben in ieder geval de zoveelste mooie dag mogen beleven.

1. Hannie:
    4 april 2017
    Prachtig weer en jullie hebben weer volop genoten! Morgen echter kan niet anders dan een hele dag, elk uur genieten worden! Zo bijzonder, zo mooi en speciaal. Dit wordt de mooiste herinnering van allemaal! Geniet er van, beleef het en wees gelukkig. Morgen en voor de rest van jullie leven! ❤️ Denk aan jullie allemaal! Liefs vanuit Meerkerk. ((met extra knuf voor je moeder! ❤️)
  2. Clara Stolp:
    4 april 2017
    Prachtige foto's brengen mn herinneringen ook weer terug. Geniet ervan.
  3. KORA:
    4 april 2017
    Jk wil jullie een heel gezellige dag morgen wensen heel veel plezier en geniet er van.